Modderdag - Reisverslag uit Igalo, Montenegro van jopie - WaarBenJij.nu Modderdag - Reisverslag uit Igalo, Montenegro van jopie - WaarBenJij.nu

Modderdag

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

08 September 2014 | Montenegro, Igalo

Je hebt van die dagen dat je heerlijk aan het aan modderen bent.
Nou vandaag had ik zo,n dag, letterlijk en figuurlijk.
Met mijn kont in de modder ( en bijna de rest van mijn lichaam, zal er straks eens wat meer over vertellen), en verder wat aanlopen klooien.
Koffie drinken, in de zon zitten, kletsen, eten, kuren, zwemmen, in de kamer rommelen enz. Jullie kennen het wel.
Eigenlijk nergens zin in, komt ook omdat ik echt vreselijk moe ben.

Goed over de modder, ze hebben hier twee soorten modder behandelingen, 1 waarbij je dus serieus in een bad met modder gaat zitten en een andere wat ze modderpakking noemen.
Ik heb de modderpakking, wat doe je dan.......op de behandeltafel worden grote kwaken mega warme modder neergelegd, in mijn geval, enkels, polsen, rug, nek en schouders. Hier ga je op liggen, dan wordt er folie over je heen gedaan, vervolgens handdoeken, daarna zeil, en uiteindelijk nog twee dekens.
En het mooie is, meer hoef je niet te doen, ja, je een half uur lang een rollade of varken voelen.:-)
Het bizare is dat de zwakke plekken ontzettend beginnen te gloeien, maar plekken die normaal niet pijn doen ( ze doen bv beide enkels maar ik heb er maar met 1 een probleem) voel je helemaal niets van.
Heerlijke behandeling, alleen heb je daarna bijna weer een massage nodig omdat je zoveel werk moet doen die modder van je af te spoelen.

Leuk feitje die modder wordt hier echt uit de zee geschept elke ochtend opnieuw en dan natuurlijk speciaal behandelt, maar wel apart.

Over het kuuroord zelf iedereen heeft hier een grote twee persoonskamer met bad, douche, tv, balkon met uitzicht op zee.
Elke dag wordt er zeer grondig schoongemaakt en krijg je nieuwe bloemen op je kamer.
Het gebouw gaat 7 verdiepingen omhoog, maar ook nog 4 naar beneden, de receptie zit bijvoorbeeld op 03.
Verder zijn het twee blokken en in totaal kunnen er vijfhonderd gasten kuren.
Er zit hier nu ook een grote groep met misvormde kinderen ook die worden hier geholpen.
Verder staat er een paar honderd meter verder op een zelfde gebouw maar dan alleen voor de locale bevolking.
Terug naar mijn gebouw, elke verdieping heeft een eigen arts en verpleegkundige, die elke dag aanwezig zijn en tevens zijn en s nachts een aantal artsen inpandig.
Ook is er een tandarts, beauty salon, kapper en ga zo maar door.
En natuurlijk nog allemaal afdelingen met bloedafname, hartfilmpjes, apotheek enz, bijna net een ziekenhuis.
Allemaal erg goed geregeld.

Vandaag moest ik ook even bloed laten prikken voor mijn longen, dit was gelukkig goed, probleem is alleen dat mijn reumatoloog altijd zegt dat dat logisch is door alle medicijnen.
Morgen toch maar even bij de arts langs gaan. Gelukkig word het in elk geval niet slechter maar ook niet beter.

De therapie afdeling bestaat uit vijf hele lange gangen, de ene gang is voor yoga, en massage, de andere heeft vier gymzalen, een extra zaal voor individuele therapie en nog een zaal voor groeps therapie, dan hebben we de gang met drie grote zwembaden, allemaal extra verwarmd.
Dan is er een gang voor baggeren in de modder ;-) een gang voor buddelbaden en onderwater massage enz.
Maar dan zijn we er nog niet, een verdieping lager heb je accupuntuur, electro, laser, shokwave enz. Therapie.
Ja inderdaad het is hier groot.

Mocht je je nog vervelen dan mag je gebruik maken van de fitness, het olympische zwembad, de bowlingbaan, tafeltennis enz.
Jep.....je kunt hier gemakkelijk verdwalen.
Verder overal netjes airco en liften, die vandaag helaas stuk waren.
Ik zit op de vijfde verdieping, de therapie op -1 heeeeel fijn.

Het eten is in bufetvorm, je kunt altijd warm en koud krijgen, veel fruit, veel toetjes/gebakjes ( 1 geluk dat ik daar niet zo dol op ben) verder vier soorten ijs, altijd varkensvlees, kippenvlees, vis en vegatarisch, meerdere groenten en dan ook nog aardappels, purree, yoghurt, rijst en pasta.
En een overvloed aan brood, komkommer, wortel, tomaten en watermeloen.
Al met al absoluut niet te klagen.

Morgen komt er een kuurgenoot van vorig jaar, erg gezellig.
Woensdag ga ik met twee anderen naar Hercig Novi lopen, dorpje verder op, daar schijnt een goddelijke Italiaan te zitten (ongeveer 7km lopen).
En zo zijn er nog wel meer plannen, maar ik doe niet te gek.

Beetje modderblog dit keer maar dat had ik al gezegd.

Mijn buren zijn net de deur uit die kwamen ff koffie drinken.

Groetjes vanuit de modder, ow nee.....bed :-)

  • 08 September 2014 - 23:17

    Pieter:

    Hey meis!

    Wat een heerlijk modderig verhaal! Geweldig!
    En wat een enorm complex waar je in vertoeft, klinkt allemaal super!
    Zo te horen hoef je je zeker niet te vervelen.
    Geniet lekker van alles en iedereen daar, maar je word wel gemist hier hoor!

    Slaap lekker!! Xx

  • 08 September 2014 - 23:22

    Jopie :

    Ow gelukkig maar, anders was ik hier gebleven ;-)
    T is inderdaad prima, ziet er wel ouderwets uit allemaal maar alles werkt en doet het.....op de lift ff na dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jopie

Mijn kuurreis naar Montenegro

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 19297

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 20 September 2016

Reumakuurreis 2016

08 September 2015 - 22 September 2015

Reumakuurreis 2015

02 September 2014 - 16 September 2014

Mijn tweede kuurreis

Landen bezocht: