Get ready - Reisverslag uit Igalo, Montenegro van jopie - WaarBenJij.nu Get ready - Reisverslag uit Igalo, Montenegro van jopie - WaarBenJij.nu

Get ready

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

03 September 2015 | Montenegro, Igalo

Na toch een hele lange tijd wikken en wegen heb ik de knoop door gehakt. Ik ga!!!! Met verschillende specialisten overleg gehad en nee…..het volledige intensieve programma ga ik niet trekken. Maar dat geeft niet, alles wat helpt is mee genomen. Toch een raar gevoel…..het komt nu wel heel dichtbij. Normaal leef je er echt naar toe….ik nu helemaal niet….maar dat komt vast nog wel ;-)

Ondertussen zal ik jullie nog even meenemen in mijn voorbereidingen (want die gingen wel door) en vooral de dingen waar je tegen aan loopt. Zoals jullie hebben kunnen lezen was ik op tijd begonnen met alle douane papieren, deze kwamen zelfs netjes, en correct!!! binnen. Daarna ben ik met mijn medicijnen aan de slag gegaan, voldoende voorraad opgehaald bij de apotheek en hup alles maar vast in een tasje stoppen….kom ik er per toeval achter dat ik de verkeerde injecties heb gekregen (prikpen ipv injectie). Daarna ook maar even mijn medicijnen paspoort gecontroleerd….wat denk je…..5 medicijnen (die ik al jaren gebruik…..) staan er niet op, en 1 staat er compleet verkeerd op. Geloof mij, met al mijn medicijnen wil je echt ALLES goed op papieren hebben want normaal door de douane kom ik niet. Alles weer aan laten passen en gevraagd of ik 2 printjes kon krijgen. Eentje voor in de handbagage en de douane en ook eentje voor in de koffer en voor de artsen in Igalo. Was geen enkel probleem…kom je thuis…..hebben ze 1x de goede uitgeprint…..incl. de 5 ontbrekende medicijnen en een oude zonder….tel tot 10 tel tot 10.

Maar dan komt de GGD natuurlijk ook nog voor de vaccinaties. Het eerste deel ging redelijk. Ze hebben me zelfs nog geholpen toen ik een paar uur te laat kwam omdat ik bij de SEH lag. Maar deel twee was weer bijzonder. Ik kreeg een heel verhaal over 3 vaccinaties die ik nog moest hebben (terwijl ik die als kind al heb gehad) maar nu weer nodig zou hebben…..nou ik dacht het dus niet. Vervolgens een hele brief voor de huisarts mee (waarom…..? geen idee). Daarna kwam een verwijsbrief voor antibiotica….euh HALLO…..ik kom hier voor vaccinaties….ja ja dit wist mevrouw maar die antibiotica was nodig voor het geval ik diarree zou krijgen HUH!!! Waar heb je het over muts…..Ik verblijf zo ongeveer in een ziekenhuis. En daarnaast…..ik gebruik al standaard antibiotica. Ja kreeg ik te horen….zo zijn de voorschriften nou eenmaal. Dus ik stelde de vraag: “mag dit met mijn andere antibiotica”? Dit wist mevrouw niet, dus ja de arts moest er ook nog even bij gehaald worden. Geloof me, ik had mijn kookpunt bereikt. Heb haar vriendelijk aangegeven dat ik de antibiotica niet nodig had en dat ze daar wel voor me zouden zorgen. Helemaal mee eens waren ze het niet….ik word nog gebeld….prima….maar die antibiotica gaat sowieso niet mee…..stel je voor…..moet ik weer een nieuw medicijnenpaspoort gaan halen, whahahah!

Laat nu de leuke dingen maar komen….zomerse kleren inpakken terwijl het hier toch echt kouder begint te worden 