Twijfels - Reisverslag uit Igalo, Montenegro van jopie - WaarBenJij.nu Twijfels - Reisverslag uit Igalo, Montenegro van jopie - WaarBenJij.nu

Twijfels

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

23 Augustus 2015 | Montenegro, Igalo

Time flies when you are having fun……maar ook wanneer je niet lekker bent en pijn hebt.

Over dik twee weken vlieg ik al naar Montenegro en nee……ik ben er niet echt klaar voor. Nou ja, ik wel, mijn lichaam niet. De twijfel heeft toegeslagen.

Doe ik er wel goed aan om te gaan? Zou ik er deze keer wel van opknappen? Is de intensieve kuur op dit moment niet veel en veel te veel. Poeh…..zo spookt het maar wat rond in mijn hoofd, en tja…wie kan de antwoorden geven? Ik weet het zelf niet eens.

Twijfels waarom, tja…..ik probeer al weken het lopen op te bouwen (wat niet lukt….krijg na een paar dagen verschrikkelijke pijn in mijn heup, rug, knieën en enkel), en lopen is daar om een uur of 8 ’s ochtends toch echt een onderdeel van je programma (maar goed….kan ik skippen en lekker nog een bakkie koffie nemen ;-) ). Fietsen probeer ik ook al weken op te bouwen (noodgedwongen, mocht niet auto rijden), maar ook daarbij….keer op keer weer pijn, maar dan in mijn rug en stuitje. Eén voordeel….in Montenegro hoef ik niet te fietsen.

Helaas alles is me een beetje teveel.
Mijn huis kan ik al een tijd niet meer normaal schoonmaken, te veel pijn of gelijk daarna migraine. Stofzuigen een drama, boenen lukt niet, af en toe voor het oog en maar hopen dat er niet te veel mensen langs komen. De was doe ik alleen als ik denk oke….vandaag lukt het me een paar keer op en neer naar de zolder te lopen en dan ook nog de was op te hangen….en als ik pech heb de vorige was nog op te vouwen. En eten koken……wat is dat? Ik word er steeds beter in de lekkerste kant en klaar maaltijden uit de winkel te kiezen.
Gelukkig eet ik nog vaak genoeg bij pa en ma, krijg ik 1x per week eten van de buurvrouw en ook wordt er af en toe nog wat ingevroren eten aangevoerd!

Alles kost me op dit moment energie…..te veel energie en het ergste is….ik krijg er pijn van, erg veel pijn en migraine, bijna elke dag migraine.... Gelukkig mag ik sinds vorige week weer spuiten, maar die werken ongeveer weer naar een maand…..als je geluk heb…..heb je pech dan werken ze pas weer naar een maand of drie…….misschien wel zes…..!

Maar oke…..ik kan natuurlijk ook gewoon mijn programma aan laten passen…..alleen maar manuele massage en onderwater massage….dat zal me toch wel lukken??

Twijfels terecht of onterecht……..maar eerst de koffers van de zolder halen :-(

En dan heb ik gelukkig nog steeds dik twee weken om op te knappen :-)